autoklussen

Van lieverlee krijgen klassiekers toch bij de leeftijd passende kwaaltjes, er gaat eens iets kapot dat zich pas op latere leeftijd voordoet, het zijn net mensen. De MG is van 1980, de Espace van 1990, de LeBaron van december 1992 en de VITO van 2000. De Suzuki van 2001 heeft nooit wat!

In 1998 is de Amerikaanse Zenith carburateur vervangen door een aangepast SU HIF44 van BCCP. Drie jaar nadat de nieuwe carburateur was gemonteerd bleek er toch iets te haperen. Moeilijk te vinden, toen maar eens op een stoel naast de auto gaan zitten kijken, 2006.
Wat bleek: er was een veer losgeschoten! Op de foto is het nauwelijks te zien!! Rara hoe dat kon!

IMG1024345x259shklMGSUvergrs

De eerste dhz klus aan de LeBaron was in januari 2003 het vervangen van de thermostaat, ook maar zelf gedaan i.v.m. de wachttijd van de Chrysler dealer. Een plaatje van de inspectie van de gasfabriek en de velgen voordat ze in naar de Velgendokter in Uden gingen in 2006.
In 2007 vervang ik de quarter window links, van Rooi Ben!

GasfabrLeBaronsVelgLeBarons

In Spanje in 2006 is het mooi weer op de aluminium lijsten van de dakramen eens opnieuw zwart te spuiten.

In Dreischor in 2008 trap ik opeens door de koppeling heen. Een bout afgebroken een M10 nota bene, metaalmoeheid, de hele bak gaat eruit bij de MG Garage, hij doet ook de Espace sinds die niet te leveren uitlaat die Christ zo te pakken had!

DakEspace345x259shklKoppEspace345x259shkl

Dan is de MG weer aan de beurt. In 2008 wordt besloten de hele luchtpomp van de USA er uit te halen wegens moeilijk starten. Wel rommelige bedrading!!

Van het lange staan krijgt de benzinepomp het steeds moeilijker, die vervang ik in 2012 om weer eens naar de APK te kunnen . . .

LuchtpompWeg345x259shklMGBenzines

De VITO heeft in Tarsac in 2010 opeens een kapotte akku, maar die blijkt er wel uit, maar niet in te gaan: de slijptol moet er aan te pas komen!

En als de MG na de APK dan eens mee uit rijden mag blijkt hij niet te starten: een stekkertje waar je niet bij kan is afgebroken!

AkkuVitosMGstartm345x259shkl

Dan wordt de LeBaron net voor zijn 20e verjaardag afgekeurd: de veerschotels zijn doorgeroest en daar mag niet aan gelast worden. Gelukkig heeft Tom nog net een Coupé staan die een achteras kan missen, Klusje voor de MG Garage!
Samen ophalen in OT, ik krijg de as mee om schoon te maken. Na een paar dagen weer APK waardig!

LeBaronAs1345x259shklLeBaronAs2s

Het rillende spiegeltje werd ik ook zat en tenslotte heb ik van de gekaapte Coupé spiegels meegenomen. Nou, die blijken dus niet te passen dus ik bedenk zelf maar een reparatiemethode met epoxy (nov. 2012).

Alleen blijkt de metalen beugel nog iets verder terug gebogen moeten worden: volgend voorjaar!

LeBspiegel1sLeBspiegel2s

De Vito is dus niet verzinkt en dat kan je aan de onderkant zien, dus daar gaat in Tarsac op de brug Hammerite overheen.

De RV deur heeft een bult? Daar moet ook wat aan gedaan worden volgende jaren!

VitoOnderhoud1sVitoOnderhoud2s
naar boven

PM MG benzineslang verteerd ... en de Baron een kapotte startmotor

autoklussennaar boven